
Herný vydavateľ Electronic Arts (EA) povedal investorom, že zberateľské NFT sú „dôležitou súčasťou budúcnosti nášho priemyslu“.
NFT sa v posledných mesiacoch stalo obľúbeným spôsobom nákupu a predaju iba digitálneho umenia a zberateľských predmetov.
EA vyrába futbalovú sériu Fifa, ktorá používa „balíky kariet“ na „zbieranie“ hráčov v režime Ultimate Team.
Generálny riaditeľ Andrew Wilson povedal investorom, že verí, že hráči Fifa chcú vidieť NFT.
„Hráči chcú v hre viac spôsobov hry, ktoré presahujú jednoduchý futbal 11 proti 11,“ povedal.
“Chcú viac digitálnych zážitkov mimo hry a širšiu športovú spotrebu, chcú aby sme sa posunuli rýchlo.”
Ale tiež povedal, že nápady týkajúce sa NFT sú „stále priskoré“ a prišli s „veľkým humbukom“.
“Ešte je skoro a nevie sa ako to bude fungovať,” varoval.
„Rušivé“ a kontroverzné
Zavedenie NFT do hier je niekedy prezentované ako myšlienka nazývaná „play to earn“, založená na myšlienke, že jedinečné digitálne položky môžu časom narásť na hodnote – a môžu byť neskôr predané za účelom zisku.
Hlavná herná platforma pre PC Steam zakázala na svojej platforme blockchain a hry založené na NFT , zatiaľ čo jej rival Epic nie.
Niektorí herní dizajnéri sa domnievajú, že tento koncept je pre hry celkovo zlý , ale iné štúdiá – vrátane Ubisoftu – zjavne túto myšlienku prijímajú.
Analytik herného priemyslu Piers Harding-Rolls zo spoločnosti Ampere uviedol, že NFT a blockchain hry „sú nové rušivé sily v hernom sektore“.
Povedal, že všetci hlavní vydavatelia budú skúmať potenciál týchto formátov zarobiť peniaze – a „EA nie je výnimkou“.
NFT sa už používajú na trhu športových zberateľských predmetov, dodal: „Vidím silnú zhodu medzi tímom Ultimate Team založeným na kartách Fifa a používaním NFT, ale sú tu dôsledky, ktoré treba zvážiť – v neposlednom rade zvyšujúcu hodnotu. a užitočnosť NFT, najmä v kontexte obnovy sezóny, ktorá poháňa väčšinu aktivity v rámci tohto spôsobu hry.”
Vo výzve k zisku sa zdalo, že pán Wilson opakuje sezónny sentiment – v ktorom sa športové hry ako FIFA vydávajú každoročne a odrážajú aktuálny športový kalendár.
“Zberateľstvo v hrách ako Fifa a Madden a NHL je skutočne postavené na jazdnej hodnote počas tradičnej športovej sezóny,” povedal.
“Existuje príležitosť, najmä keď uvažujeme o NFT a iných digitálnych ekosystémoch, rozšíriť túto hodnotu v priebehu času? Myslím si, že krátka odpoveď na to je ‘áno’.”
„Mám na mysli trochu dlhšiu odpoveď na to, že musíme pracovať a uistiť sa, že budeme pokračovať v vhodnom ladení a vyvážení skúseností pre našich hráčov… ale budeme pokračovať, keďže sme v poslednom desaťročí vyvinuli zážitok z Ultimate Team, budeme naďalej hľadať spôsoby, ako pridať hodnotu pre našich hráčov.”