
Nový animovaný seriál Arcane sa od svojho vydania začiatkom tohto mesiaca dostala do zoznamu Top 10 Netflixu v 83 krajinách po celom svete.
Sleduje osudy sestier Vi a Jinx, ktoré sa ocitli na opačných stranách vojny.
Ale tieto dve nie sú nové postavy – sú priamo z jednej z najpopulárnejších videohier na planéte, League of Legends.
Tvorcovia show tvrdia, že vášniví fanúšikovia hry pomohli Arcane uspieť tam, kde iné projekty zlyhali.
Spolutvorcovia Alex Lee a Christian Linke, ktorí na hre tiež pracujú, hovoria, že zdieľali „ambiciózny sen“ premeniť League of Legends na televízny seriál, aby sa dostali „hlboko do príbehov týchto postáv“.

Ale vzťah hier s Hollywoodom je dobre zdokumentovaný – a dosť chaotický.
Okrem úspešných detských animovaných seriálov, ako je Pokémon, sa šou pre dospelých, ktoré sú založené na hrách, ťažko presadili.
V poslednom desaťročí vyšli online pokusy ako Halo: Forward Unto Dawn, Street Fighters Assassins Fist a Dragon Age: Redemption, ale neurobili trvalý dojem.
Arcane sa dostáva hlbšie do motivácií Vi a Jinx, aby „pochopili, čo z nich robí ľudí viac ako to, čo z nich robí bojovníkov“.

„Tieto postavy sme vždy milovali,“ hovorí Alex.
“Diváci mali vždy tieto otázky, čo sa medzi nimi stalo? Sú to súperiace sestry v našej hre, ale ako dopadli takto?”
Christian však hovorí, že aj keď diváci hru nehrali, stále si môžu užiť dej.
Ako sa teda Arcane podarilo osloviť mainstreamové zábavné publikum, keď toľko iných príbehov inšpirovaných hrami zlyhalo?
Alex a Christian si myslia, že vďaka spoločnej vášni pre League of Legends a hlbokému, autoritatívnemu pochopeniu jej herného sveta pomáha Arcane tak úspešne poraziť tento trend.
“Teraz sa dostávame do tohto bodu, keď videohry dostatočne dozreli, kde ľudia ako my, ľudia, ktorí pochádzajú zo sveta hier, ktorý s tým vyrastali a sú teraz dostatočne starí na to, aby vyskúšali niečo také ambiciózne, ako je toto.”