
Spoločnosť Amazon (AMZN) ešte viac investuje do rozširovania svojej pozície v zábavnom svete. Spoločnosť v stredu oznámila, že uzavrela dohodu o kúpe spoločnosti MGM, domova Jamesa Bonda a jedného z najikonickejších filmových štúdií v Hollywoode.
Dohoda, ktorej hodnota je 8,45 miliárd dolárov, poskytuje spoločnosti Amazon rozsiahlu knižnicu filmov a televíznych programov, ktoré môže použiť na vyplnenie svojej pokladne s obsahom Prime Video. Podľa Mika Hopkinsa, ktorý vedie Prime Video a Amazon Studios, má MGM katalóg s viac ako 4 000 filmami a 17 000 televíznymi programami.
“Skutočná finančná hodnota, ktorá stojí za touto dohodou, je klenotom v hlbokom katalógu, ktorý plánujeme rozvíjať spolu s talentovaným tímom MGM. Je to veľmi vzrušujúce a poskytuje toľko príležitostí na kvalitné rozprávanie,” dodal.
Obe spoločnosti uviedli, že dokončenie dohody „podlieha regulačným schváleniam a ďalším obvyklým podmienkam uzatvárania dohôd“.
Aj keď je streamovanie len malou časťou ríše Amazonu, spoločnosť sa v poslednej dobe zamerala na to, aby sa stala významnejším hráčom v zábavnom svete. Napríklad sa pracuje na veľmi očakávanom seriáli založenom na filme „Pán prsteňov“.
Prime Video – ktoré uvádza aj originálne a ocenené relácie ako napríklad „The Marvelous Mrs. Maisel“ – je naviazané na nesmierne populárny program Prime spoločnosti Amazon, ktorý ponúka rýchlejšie doručenie a má viac ako 200 miliónov platených predplatiteľov. Takéto čísla z neho robia konkurenta ako Netflix (NFLX), ktorý má 208 miliónov predplatiteľov.
Aj keď logo MGM revúceho leva hralo pred niektorými z najobľúbenejších hollywoodskych filmov, vrátane filmu „Čarodejník z krajiny Oz“, nemá hlbokú franšízovú lavicu, ktorú majú iné štúdiá.
Prečo by teda Amazon chcel MGM? Tri slová: Bond, James Bond.

Štúdio vlastní kúsok špionážnej série, jednej z najslávnejších hollywoodskych filmových sérií. Značka Bond, ktorú Eon Productions tiež kontroluje, je viac ako kasovým úspechom, ktorý za posledných 60 rokov nazbieral miliardy dolárov. Filmy a ich hlavná postava tiež predstavujú životný štýl, ktorý sa rozvetvuje do všetkých častí sveta a popkultúry. Ak je Prime Video novým domovom Jamesa Bonda, je to pre potenciálnych spotrebiteľov lákavá ponuka.
Navyše, „No Time to Die“, najnovšia bondovka, sa má otvoriť tento rok v októbri po niekoľkonásobnom meškaní kvôli pandémii Covid-19.
Okrem zdatného britského špióna MGM prevádzkuje aj franšízy ako „Rocky“, „The Handmaid’s Tale“, „RoboCop“, „Legally Blonde“ a sieť Epix TV.
Konsolidujúci sa mediálny priemysel
Ďalším dôvodom, prečo by spoločnosť Amazon chcela získať spoločnosť MGM, je skutočnosť, že svet médií sa konsoliduje krkolomným tempom. Na to, aby mohli spoločnosti konkurovať programom Netflix a Disney (DIS), musia mať mierku a nakupovanie obsahu, sietí alebo štúdií je najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť.
Posledná významná mediálna dohoda sa stala v pondelok, keď spoločnosť AT&T oznámila, že materská spoločnosť CNN WarnerMedia bude odčlenená od spoločnosti Discovery. Dohoda spája litaniu značiek pod hlavičkou Discovery a WarnerMedia, vrátane Warner Bros., Discovery Channel, HBO, CNN a HGTV.
Získanie spoločnosti MGM spoločnosťou Amazon nemusí byť také otriasajúce ako v prípade obchodov Discovery a WarnerMedia, ale je to stále dosť pozoruhodné vďaka historickej prestíži spoločnosti MGM a dosahu a zdrojom spoločnosti Amazon.
Najjednoduchší dôvod, prečo Amazon chcel kúpiť MGM, je ten, že si to môže dovoliť.
Značná cena za akvizíciu nie je pre Amazon, jednu z najbohatších spoločností na svete, ničím významným. Amazon, ktorý v roku 2017 zaplatil za Whole Foods takmer 14 miliárd dolárov, má trhový strop 1,7 bilióna dolárov.
Dohoda v konečnom dôsledku poskytne spoločnosti Amazon viac obsahu, rešpektované štúdio v Hollywoode a štýlového super špióna. To jej iba pomôže ďalej súťažiť v bezohľadnom svete streamovania.